الثلاثاء، 10 نوفمبر 2009

خوف قدري

الكثير من تلاميذي اولادي غائبين عن المدرسة .
تم اكتشاف حاله في مدرستنا وتم غلق فصل.
الكثير من الشائعات تملا المكان عن وجود حالات اخري لا يتم التبليغ عنها والاباء والامهات لا يكفون عن الاتصال والسؤال والرعب يملأ اصواتهم
انا بالفعل بدات اخاف قوي علي الولاد خصوصا بعد ما سمعت عن طفل مات في مدرسة قريبة منا.
كل ما في يدي ان ادعو الله ان يحمي الجميع ولا يحرمني ممن احبهم
الخطر يقترب وليس لدي معه اي حيله فقط الدعاء من القلب فادعو معي ان يلطف الله في قضاءه

هناك 7 تعليقات:

حلم بيعافر يقول...

ربنا يستر

ست الحسن يقول...

ربنا يستر

الحكاية باينها بجد أوي
أنا فعلاً قلقانة عليكي وع الولاد
ان شاء الله خير يا جميلة

خواطر شابة يقول...

لانملك الا الدعاء ان يحفظ الله الجميع

سؤال فقط أليس خطيرا في ظل هده الظروف تجمع اكثر من 30 الف داخل ملغب يوم 14 نونبر

يارب سترك

blue-wave يقول...

مازلت اؤكد
يا جماعه مفيش حاجه اسمها انفلونزا الخنازير
دى مجرد وهم كبير والله

nudy يقول...

حلم بيعافر

ان شاء الله ربنا يحمينا

غادةست الحسن

انا مش قلقانة علي نفسي خالص انا بس قلقانة علي الولادبجد

خواطر شابة

المبرر اللي الكل بيقولوه ان المكان مفتوح وانا بقول ربنا يستر لان بيتهيألي اللي ممكن يحصل بعد الماتش ممكن يكون اسوأ من الانفلونزا

blue wave

لا اعتقد انها وهم اطلافا خصوصا مع شعب بيحب قوي السلامات من قريب وبيقولك يا عم طنش و فوت والكلام اللي كلنا عارفينه ولان المرض فعلا موجود في العالم كله مش بس في مصر

اصدقائي رحمكم الله جميعا وابعد عنكم كل سوء

سارح فى ملكوته يقول...

السلام عليكم
ازيك يا استاذة هند
وحشانى جدا بجد
اما حكاية الانفلوانزا هو فعلا المرض موجود وكل حاجة بس المشكلة فى البلد دى عدم الوعى بشئ وبس
مش ها اقول خايفة عليكى ولكن هقول فى رعاية الله وربنا يجمعنا على خير
هالص تحياتى

nudy يقول...

اسراء وحشاني خالص واتمني اشوفك قريب وليه مفيش بوستات جديدة مستنية اقرا حاجة قريب وربنا يحفظ الجميع