الأربعاء، 9 ديسمبر 2009

انا بردانه
اكاد اختنق تحت ثقل الوحدة المرعبه
ارغب في منزل حيطانه لي اعلق عليها صورا تخصني
اتمني ان انجب اطفالا احببتهم منذ زمن طويل
لا ادري ماذا علي ان اصنع لاجد ما اريد
يتهمني البعض بانني لا اصنع ما يجب علي
تري ما هو ما يجب علي ان اصنعه هل من احد يدلني
احمل الالم ليلا ونهارا
الدموع تنهمر علي وجهي في الطريق فلا استطيع السيطرة عليها
تطاردني صورا بهتت منذ زمن طوييييييييييييييييييييييييييل

هناك 10 تعليقات:

بسبوسة يقول...

لازم تفكري في بكره وتنسي الذكريات المش لطيفة لاننا كلنا عندنا حاجات مؤلمة في حياتنا بس مبنفكرش فيها اوعي تفتكري ان احنا بنضحك ونهزر كده على طول لكن ساعات الواحد بتجيلو لحظات يفتكر الماضي ولو فيه حاجة بتضايقة بس بسرعة بنرجع لارض الواقع نصيحتي ليكي يانودة انك تنسي الماضي وتعيشي حياتك بنظرة تفاول مش نظرة التشاؤم الي في عنيكي ده واتوكلي على ربنا وياررررررررب يسعدك يارب واوعي تعيطي تاني وانتي في الشارع بخاف عليكي يانودة باي باي

بسبوسة يقول...

انهرده كان شكلك حلو قوي مع انك لابسة اسود في اسود لكن انا بموت في اللون الاسود بحس فيه بالشياكةوانتي كنتي قمر انهارده حتى انا قلت لمها عليكي انا رايحة اشرب شاي اتفضلي معاي وانا عارفة انك بتحبي الشاي السخن في الشتا وبالمناسبة سمعت الاغنية الي انتي منزلاها وهي حلوة قوي طبعا ذوقك بايييييييييي

ست الحسن يقول...

لا أدري ماذا على أن أصنع كي أجد ما أريد

والله ولا انا
ولا حد خالص عارف يعمل ايه
بس الحياة مليانة بآلاف الاحتمالات
بحر واسع متعرفليوش آخر

وبعدين مين اللي قالي
thinges change
هة مين ...مين

روقي يا قمر

واسمعى الجمال ده

http://www.youtube.com/watch?v=DTy3WA0Pq8M

nudy يقول...

الرائعة بسبوسة

مش عارفة اقولك اد ايه التعليق ده دافي ومليان حب ومش عارفة اقولك اد ايه اسعدني جداولمس قلبي وخلاني احس ان الدنيا فيها فعلا ناس جميلة قوي بس الشبورة اللي حوالينا بتلخبطنا رنا يخليكي ليا بحبك قوي وسعيدة جدا بوجودك في حياتي

القميراية دودو ست الحسن

مجرد وجودك في حياتي هدية كبيرة من ربنا شكرا علي وقوفك جنبي دايما وشكرا علي الاغنية الجميلة واغنية علي اللي نزلتيها لي علي البوست اللي فات اتمني لك اسعادة

blue-wave يقول...

ليس عليكى سوى ان تثقى بقدرتك على تحقيق احلامك
وربنا معاكى

nudy يقول...

شكرا يا عمرو لوجودكك اد ايه جملة حقيقية تبدو بسيطة لكنهاتحتاج مجهود
وجود هنا جميل ومطمئن انتظرك دائما شكرا

غير معرف يقول...

ازايك ياأرق نوده انا عاوزه اقولك اجابتي علي سؤالك وهي انك تصلي وتدعي ربنا باللي انتي عوزاه وهو اد ايه حنين وكريم علي عباده وهيحققلك كل اللي عوزاه لانه امرنا بالدعاء ووعدنا بالاستجابه واتمني ياهند تعملي كده وانشاءالله ربنا يوفقك ويكرمك انتي متعرفيش انا بحبك ازاي وبفرح لفرحك

مها يقول...

وعلي فكره انا مها بس نسيت اعرف نفسي

هاني مهران يقول...

بصى يا هند انسى كل الافكار اللى بتربطك بالحالة الحزينة او اللى بتسببلك اى احساس انتى مش عايزاه
الحياه فيها كتير حلو وكتير حاجات بتعوض الاحلام اللى مش بتتحقق

انتى وحشانى جدا على فكرة وان شاء الله نتقابل فى الورشة يوم الاحد اللى بعد اللى جاى

الناس كلها بتسأل عليكى

nudy يقول...

الجميلة مها
ارتحت كثيرا لكلماتك اعلم انه لا ملجأ الا الله ولكنها احزان عابره وستمر شكرا لوجودك الجميل


صديقي هاني
انا الحمد لله احسن والورشة والناس وحشتني جدا بس انا مطحونة شغل عموما اخر اخبار ان المدرسة يمكن تقفل بكره وساعتها ان شاء الله ح اكون فاضية وح اقدر اجي لانكم وحشتوني قوي بجد