الجمعة، 10 أكتوبر 2008

عاد صديقي
منذ فترة طويلة... وانا افتقده فانا احبه من زمن طويل منذ ايام الجامعة حين كنت اذهب مبكرا لاجده بلونه الاسود اللامع ورقبته الرمادية يحجل فوق الارض الخضراء برشاقة بارعة ثم بعدها عاد ليلازمني كل صباح فيسكن نخلة رائعة الجمال كانت امام شباكي فأتفائل به كل صباح ولكن نخلتي الجميلة عصفت بها ريح عاتية فسقطت سقطة مدوية وكم بكيت لمنظرها وهي ممدة علي الارض بطولها الفارع ثم اختفي زقزق غرابي الجميل هكذا سميته.
واليوم وانا وحيدة في حجرتي حيث ان اختي قد سافرب مند يومين صحوت مبكرا كعادتي علي صوته الذي احبه انه هو عاد من جديد وقف علي سطح المدرسة التي امام البيت ينعق لينادي للشمس حتي تدخل حجرتي ثم فجأة فرد جناحية الكبيرين وطار ذهب ليدفع الشمسس بمنقاره القوي فيتسلل اول شعاع منها الي حجرتي اهلا يا صديقي اوحشتني كثيرا ارجوك لا تغيب كثيرا ثانية وتترك حجرتي بغير شمس الصباح فالشتاء قادم .

هناك 4 تعليقات:

سقراط يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
على فكرة انا كمان بحب الغراب جدا
ودى حاجة غريبة
لان كل الناس تقريبا بيكرهوه
بس انا بحس انه طائر شيك قوي
اللون الاسود والرمادى عاملين شغل جامد قوي
==================
تدوينة جميلة يا نودة
بس انا ملاحظ انك مش مهتمة بشكل المدونة
لو محتاجة اى مساعدة انا مستعد اساعدك
انا بكون موجود اون لاين ايام الخميس والجمعة
علشان ظروف الكلية
لو محتاجة مساعدة تقدري تتصلي بيا عن طريق الايميل
هو موجود فى البروفيل بتاعى
وربنا يوفقك

ست الحسن يقول...

ياستي ربنا يخليلك زقزق

عجبتني أوي حكاية الشتا اللي جي دى
بس تصدقي التدوينة دي فارقة عن اللي فاتو

أنا حبيتها خالص

nudy يقول...

اهلا بك يا سقراط انا مبسوطة جدا بوجزدك هنا وطبعا يسعدني انك بساعدني وعندك حق هو فعلا محتاجة ترتيب بس انا الاسبوع ده اانا مشغوله جدا ومره ثانية يا مرحبتين

nudy يقول...

جميلتي ست الحسن وحشتيني جدا وشكرا فرحت قوي ان التدوينه عجبتك وشكرا لتشجيعك الدائم